Daca ai in plan sa iti deschizi un salon de infrumusetare sau sa il renovezi pe cel actual, cu scopul de a atrage mai multi clienti, este important sa iei in considerare cativa factori principali.
Este un lucru cert ca exista o concurenta acerba in domeniu. In Bucuresti saloanele de frumusete pot fi si vizavi unul de celalalt. Asadar, un salon de cosmetica placut poate face diferenta in atragerea noilor clienti.
Un spatiu aerisit, confortabil, care sa asigure intimitate clientului, aparatura noua, moderna, pot face diferenta dintre salonul tau si cel din imediata apropiere. Paturi de masaj electrice, aparate cu ultrasunet, de electrostimulare, iata doar cateva accesorii menite sa isi gaseasca locul intr-un salon nou cu aspect modern.
Localizare
Daca salonul este in stadiul de plan pe hartie, atunci incepe sa acorzi cea mai mare atentie in alegerea locului. Unde traficul este cel mai intens, acolo ar trebui sa fie si salonul tau, cu un acces facil. Ideal ar fi sa fie prezente si spatii de parcare.
Nu face rabat in alegerea locatiei. Nu te multumi cu a doua cea mai buna optiune de pe lista. Realizeaza acum un efort, chiar daca inseamna mai multi bani investiti, timp mai lung de asteptare sau o chirie mai mare. Noul tau salon va fi vizibil, usor de ajuns la el, prin urmare te vei bucura de mai multi clienti.
Planul salonului
Este foarte bine sa te inspiri din numeroasele imagini cu saloane de pe internet, insa tine cont ca elementul important care variaza este dimensiunea. Deci ceea ce arata grozav intr-un salon de infrumusetare, nu se potriveste neaparat intr-un altul.
Statiile de lucru
Mai multe statii de lucru inseamna mai multe venituri potentiale pentru salonul tau. Cu toate acestea, este important sa nu cazi in capcana de a supraaglomera. Este important sa existe suficient spatiu de lucru.
Prima statie de lucru trebuie sa fie la 1 metru distanta de perete/fereastra, iar urmatoarele la 1,2 metri distanta fata de centrul statiei de lucru precedente.
In spatele stilistului trebuie sa existe 1,5 metri.
Culoare
Alege o o schema de culori compusa din doua sau trei nuante. Acestea se vor regasi in intreg salonul: mobilier, echipamente, rame, pereti. In cazul in care florile se potrivesc cu tema salonului, intregeste cu ele ambientul, alegandu-le pe cele care se potrivesc cu schema de culori. Foloseste flori reale daca in salon este suficienta lumina pentru ele. In caz contrar, apeleaza la florile artificiale.
Culoarea inchisa pentru tapiteria scaunelor este practica, pentru ca inevitabil in timp se produce uzura. Daca totusi iti doresti ceva deschis, ia in considerare sa comanzi huse pentru scaune.
Alege un perete unde sa asezi o oglinda mare, truc care va crea senzatia de mai mult spatiu in salonul tau.
Mobilier
Achizitioneaza mobilierul care se potriveste cu schema de culori si aspectul salonului. De exemplu, cu siguranta va trebui sa ai o canapea in zona de asteptare. Daca culorile din schema cromatica a salonului sunt roz si maro, atunci poti opta pentru o canapea maro si scaune roz.
Alege sa ai si unul sau mai multe televizoare, canalele dedicate publicului feminin ar trebui sa fie prioritare.
Paturile cosmetice au avansat foarte mult in aspect si dotari. Dat fiind faptul ca au un rol important pentru confortul clientelor, alege unul electric cu reglaj pentru inaltime, spatar, a suportului pentru picioare, cu tetiera detasabila. Poate fi folosit si ca pat de masaj. In plus, este confortabil atat pentru clienta, cat si in timpul lucrului pentru personalul salonului, dat fiind factorul practic si deci lejeritatea in miscare.
Spatiul receptiei este de asemenea important, iar produsele pe care le ai la vanzare trebuie sa fie usor accesibile clientelei, deci nu le pune in spatele receptionistei sau in orice alt loc greu accesibil. Acorda atentie mobilierului de cosmetica, coafura, manichiura, gandeste inclusiv un program de fidelizare si vei vedea cum rezultatele investitiei tale nu vor intarzia sa apara. Mult succes!